Leisti

Nuosekliai tęsiant Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programą, paskelbtas aerodromo rekonstrukcijos rangos darbų pirkimas. Aerodromo infrastruktūrą būtina rekonstruoti atsižvelgiant į jos nusidėvėjimą bei siekį mažinti poveikį aplinkai.

 

Pasak Vilniaus oro uosto vadovo Dainiaus Čiuplio, pagrindinis tikslas yra pagerinti su aplinkosauga susijusius infrastruktūros elementus bei atnaujinti pagrindines aerodromo infrastruktūros dangas, kurios liko neatnaujintos po kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos 2017 metais.

 

„Dabartinė infrastruktūra reikalauja pokyčių, kurie turi užtikrinti tiek efektyvų esamų srautų valdymą, tiek atitiktų techninius ir kokybinius naudotojų poreikius. Atlikus aerodromo rekonstrukcijos darbus, gerės orlaivių eismo sąlygos, labai svarbu tai, kad mažės ir jų daroma įtaka aplinkai. Šiuos būtinus pokyčius akcentuojame ne tik mes, bet ir oro bendrovės, antžeminio aptarnavimo kompanijos, kai kurie kiti verslai, kurie dirba būtent oro uosto teritorijoje“, - pasakoja D. Čiuplys.

 

Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programos projektų vadovas Arnas Dūmanas pažymi, jog šis rangos pirkimas apima šiaurinio perono ir susijusios infrastruktūros darbus, riedėjimo takų pertvarką.

 

„Šiuo metu Vilniaus oro uoste yra vienas orlaivių kilimo ir tūpimo takas bei penki riedėjimo takai. Atsižvelgiant į išsikeltus tikslus, numatomas riedėjimo tako F pratęsimas, kuris dėl trumpesnės orlaivių manevravimo trukmės užtikrins mažesnę taršą. Labai svarbus etapas bus šiaurinio perono rangos projektas, kuris bus įgyvendintas įvertinus per pastaruosius dešimt metų pasikeitusių tradicinių orlaivių parką ir jo poreikius. Kituose etapuose bus atnaujintos likusių riedėjimo takų dangos, kurios privalo būti atnaujinamos kas 10-15 metų, taip pat bus įrengta nauja šiaurinio perono jungtis su kilimo ir tūpimo taku“, - komentuoja A. Dūmanas.

 

Pasak jo, po rekonstrukcijos Vilniaus oro uosto aerodromas turės efektyvesnę infrastruktūrą pritaikytą besikeičiančiam orlaivių parkui. Tarp pagrindinių perono ir riedėjimo takų rekonstrukcijos darbų – dangų įrengimas, LED žiburių sistemos įrengimas, efektyvesnio paviršinių nuotekų surinkimo sprendimų įdiegimas.

 

Pasak Vilniaus oro uosto vadovo, priemonių, mažinančių poveikį aplinkai diegimas siejasi su Lietuvos oro uostų strateginiu tikslu - investuoti į aplinkos apsaugos priemones.

 

Aerodromo rekonstrukcijos projektų vadovas Kšištof Kmecik teigia, kad darbus tikimasi pradėti 2020 metų pavasarį, o baigti – 2022-ųjų pradžioje. Tikslus investicijų į rangos darbus dydis paaiškės sudarius rangos darbų sutartį. Planuojama, kad investicijos į aerodromo rekonstrukciją atsipirks jau per artimiausius 10 metų. Numatyti darbai planuojami atlikti neuždarant oro uosto.

 

Visa Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programa apima šiaurinio perono, riedėjimo takų rekonstrukciją, naujo VIP terminalo su konferencijų centru įrengimą, išvykimo terminalo statybą, eismo schemos priešais oro uostą keitimą ir naujų komercinių erdvių įrengimą. Visi minėti rekonstrukcijos projektai bus vykdomi veikiančiame oro uoste, darbai bus atliekami taip, kad keleiviai pajustų kuo mažiau galimų nepatogumų.

 

Apie Vilniaus oro uostą

 

Vilniaus oro uostas priklauso Lietuvos oro uostų tinklui, valdančiam trejus oro vartus Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2018 m. jie aptarnavo 6,3 mln. keleivių ir 61 tūkst. skrydžių.

Paskutinė atnaujinimo data: 2019 11 06 d. 12:20
Atgal